Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Tuesday, August 14, 2012

Selamat Menyambut Ramadhan Kareem

STICKY MODE

Doa Malaikat Jibril menjelang Ramadhan...

Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad SAW,
apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan,
sekiranya dia tidak melakukan hal-hal yang berikut :-

1. Tidak memohon maaf terlebih dahulu daripada orang tuanya.

2. Tidak bermaafan sesama suami isteri.

3. Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun berkara Amin..Amin..Amin..
dapatkah kita bayangkan doa Malaikat yang diaminkan oleh Rasulullah SAW..

Justeru itu maz dengan ikhlas hati mohon maaf andai ada tersalah atau tersilap dimana-mana samada secara sengaja ataupun tidak..sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah SWT dan yang buruk itu dari diri sendiri..

Dikesempatan ini jgk maz ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan buat sanak saudara..teman-teman..rakan-rakan bloger dan pengunjung ilhamdapur..

Semoga kita semua dapat mengerjakan ibadat puasa kali ini dengan penuh keikhlasan..kusyuk..diberkati dan dirahmati Allah SWT..

10 comments:

  1. salam dek maz cyg..lama kit tak bual..kak ilah selalu jengah dapo maz tapi jarang komen nakai kan kak ilah nie..hehe oleh itu kak ilah nak mohon mmaf dari dek maz..sempena ramadan ini..slm cyg..muah2

    ReplyDelete
  2. kak mazzzz.. selamat berpuasa buaat akak sekeluarga. smoga ramadhan kali ini lebih bermakna :-)

    ReplyDelete
  3. salam maz..lama kita x bersua..lyza pon memohon maaf pd maz. Selamat menjalani ibadah puasa n selamat menyambut ramadhan buat maz n keluarga.

    Btw Talam tokyo tu dh masuk list.

    ReplyDelete
  4. salam rindu maz cayang..selamat menjalani ibadah puasa gak wat maz sekeluarga ye!

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Maz cayanggg....Selamat Berpuasa jgk buat Maz sekeluarga dan semoga segala ibadah diterima Allah swt hendaknyaa...amiinn.. Maz, ko rajin wat kuih kan...hantar2 sikit kat akak eh.. ^__^, miss you muchhh!

    ReplyDelete
  6. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete
  7. Selamat Hari Raya Maz..Maaf Zahir Batin...lama akak tak jalan2 sini. ada duit raya buat akak tak

    ReplyDelete
  8. Terimakasih informasi nya gan, sangat bermanfaat :)
    nice post :)
    ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

    ReplyDelete
  9. Pretty Much post it is. I enjoyed very much. If you want to know about “Food Storage” please visit: http://www.efoodsdirect.com

    ReplyDelete