Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Friday, December 28, 2012

Kenangan Bersama Sifu & Kawan-Kawan

tmpat utk mnjamu nsi nga pcuk ubi dah siap mnunggu tetamunya..


Assalamualaikum..maap la ye klu ada yg trtngu2 gmbar msa gader2 kat umah kita aritu..bru ada msa nk update..alhamdulillah wpun bru sngat2 knal di alam maya ni..tpi Kak Meen dan Kak Wan sdi luangkan msa utk dtg umah kita..bgtu jgk dgn Kak Liza (Chef Hanieliza) yg sngup lanjutkan jdualnya brada di KL hnya utk dtg umah kita dan Mama..bkn snang nk amik msa sifu2 yg sntiasa bz ni..mksih bnyk2 ye kak..ok la meh layan gmbar2 yg tuan umah telah cipta sdri dialognya sbgai knangan..ampunn smua ye..hehe..


pda kwn2 yg lain jgk mksih daun kladi sbb sdi mai noh..harap2 jgn serik la nk dtg lgi ye..maap skli lgi atas sgala kekurangan dri pihak tuan umah ye..cayang u alls..memang riuh rendah..wpun ada yg pstime jmpa..tpi rsa mcm duk smbang hri2..

skli lgi
TQVM to Kak Liza/Kak Meen/Kak Wan/Mamafami (sori gambar Mama xbleh nk letak kat sni ye/Yat Finland/Kak Noni/Kakina KL/Fiza Nordin dan anak2 semua krn telah membiarkan ibu2 gelak dgn gmbiranya..muahhh..

ni la sbhgian dri gmbar2 yg telah ditapis finas..kihkihh...slepas gelak2 kat umah kita..rmbongan cik keah strusnya ke rmah Mama plak yg jaraknya cma 5-7 min dri umah kita..

mula2 nk war-warkan bgi spa2 yg lum ada atau bli lgi buku2 rspi Chef Hanieliza (Kak Liza) bleh la dptkan skrang buku trbaru dri Kak Liza ni..buku ni adalah kompilasi dri smua rspi2 Kak Liza sblum ni..sblum ni buku2nya kecik2 gtuw..yg ni bsr dan lgi cntik..jdi bleh la brhbung trus dgn Kak Liza melalui blognya atau facebooknya ye...gmbar ni kita c&p dri blog Kakina jgk..mceh skli lgi kak...
tu dia..kmera bsar Kak Liza dah kluar..maap ye kualiti gmbar xmemuaskan..adik kita yg tlong snapkan..
kan akak dah ckpp..bca skripnya awal2 dlu..kang dah lupe dialong..hehe..maap la ye wjah kita & Kak Wan (atas prmintaan) sja dibuat blur skit..bkn apa..tkut ah long cri..kihkihhh..
laaa..apa ke menda ni?? daun apa ni weiii..kihkihh..
posing sblum mkn..xkisah la dpn pcuk ubi pun..janji leh posing..hehe..(Kak Noni..Fiza..Kak Wan..Kak Liza & tuan umah)...

srba skit yg disdiakan oleh tuan umah..ciskek tu Kak Noni yg bwa..smua ckp sodappp..kita cma smpat buat kek wrna ijau tu je..tkyki dan sdkit mnisan dri bahrain yg suami kita bwa blik sblum rya aritu..gmbar ni kita c&p dri blog Kakina..mksih ye kak..

mkn time..jgn malu2 ye..buat la mcm umah sdri..
cedok Fiza..jgn sogan2..maap la ye..lauk kmpung je..plan asalnya kita nk msk bnda lain..tpi stelah bncang nga Mama..lauk kmpung yg jdi plihan..hehe..(Fiza..Kak Liza..Lina, anak Kak Liza..Kak Wan & Kak Noni)..

meh mkn kat sni plak...

weiiii..apa duk smbang kat sna plak..cpat la buh nsi ni..xkan nk mkn pngan ksong je..mna tuan umah ni..hehe..cian Kak Meen xde org nk tman ke ni..

asik smbang je..haus la plak..kita minum dlo..air sirap je ke..
meh Yat kita pujuk Kakina ni..dia dah pegang bag tu..jgn la blik lgi kak..bru je smpai..krusi pun lum pnas lgi..mkn pun blum..tak kan nk blik dah..
yeaaaa..akhirnya brjaya jgk kita pjuk Kakina Yat..tgk Kakina dah snyum tu..muahhh...

alahai ayu dan sopannya kakakku yg sorang ni..ala2 cindarela gtuw kak weiii..sma plak tu wrne kek yg nk msuk molot nga bju tu..sbnarnya Kak Noni (tauke kek yg vouge) ni memang nk posing dgn kek kita yg trlebih ijau tu..hehe....

meh posing ala2 modeling plak..
smua tngah ksyuk dngar Kak Liza ckp tu...

turn Yat plak brcrita..lupe petua apa yg Yat ckp msa tu ye..crte psal mak2 arab rsanya..hehe..

dah la mai dri jauh..Kak Liza siap bwa buah tngan lgi tu..cpat kak buka..nk tgk apa lgi yg ado lam bngkusan kak tu..muahhh..muahhh....

smua dah dpt ye..alah Yat..amik je..xyah nk ditenung2nya lgi..sure specil tu..nti leh bwa blik finland..kiihkih...

oooo...rmpah istmewa dri trganu rupenye...ye la dah dpt 1 plstik sorang..hehe..mksih ye kak...

org yg kat blkang tu smua dh dpt ke..nak amik ni spa yg lum dpt bhgian msing2 lgi tu..cpat kang mlepas..hehe...

apa plak la skandal 2 org ni weiii..ada org npak ke ni..alah isi je la pnuh bag..hahaha..(Kak Meen ,tauke kek yg hebat & tuan umah)...

tu dia..kalah red carpet ni..petir memancar sna sni..rmainya juru gmbar....

akhir skli gnerasi akan dtg pun xlepaskan pluang weiii brgmbar nga Chef kita ni..(adik bongsu kita..anak Kak Wan & Kak Liza)

5 comments:

  1. Salam Maz...waaaaaaahhhhh, tu diaaaa..makcik2 bertemu muka, gader2, makan2....uwaaaaa, kita jelesss tgk makanan semua tuh..pucuk ubi kita suka tauuuu...no hal punya! Bila pulak la nak menjejak kaki ke rumah Maz nih! ^__^

    ReplyDelete
  2. salam..

    seronoknya kakliza baca ulasan berita dari Maz..
    betul2 gembira dan hepening sekali..
    rasa amcam tak mahubalik tapi apakan daya..darling akt tganu melambai-lambai dah wooooo...
    bilalah kita boleh jumpa lagi.....cedih la pulakkkkk...

    ReplyDelete
  3. Salam kak Maz..
    Wawawawawaaa.....saya dgr2 sampai yg ada lupa diri..pstt cun nya anak dara..hmmm...

    ReplyDelete
  4. wohohoho..
    pandeeeee diaaaa...dok blur2kan mukerrr..x aci2...
    muahaha..ada gak la paparazzi yg nmpk adegan sumbat dlm bag lawo tu yerkk...wakakkaak
    tqvm yer Maz..dgn layanan tiptop mu...x terbalas rasanyer...

    mmmuahhhh30x...lebiu!!

    ReplyDelete
  5. fulamakkk bestnyeeee...
    meriahnyeee kedatangan para tamu ke rumah maz..
    seronok kak ilah bca dari awal kisah ke akhir noktah..tak jemu..tumpang seronok ...memula tu 2 baca kat dapo kak wan..pastu kak tertunggu2 lapuran dr maz pula..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...