Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Thursday, March 21, 2013

Fresh Mixed Berry Juice

Assalamualaikum..jumpa skli lagi..semoga dipermudahkan segala urusan harian kita semua hri ni..insyaallah..klu kreta dh bleh diibarat kreta tua la..xbleh nk speed sngat..enjin trsekat2..mood ni pun mcm tu la..xbrapa lancar gituw..skejap2 je angin rajin tu dtg..pastu terasa malas bnar nk mengadap blog ni..pic tertunggak bnyk lgi dlm folder tu..jus ni pun kjdian 2 mngu lepas lgii..tpi bila dipkir blik berblog ni nk buat kenangan dimasa akn dtg..digagahi la jgk semangat tu utk update..nati boleh la jgk anak2 tgk apa yg mummynya masak..tu pun klu usia dapur maya ni panjang la kan..ok la xusah crita pnjang2 la..selamat layan jus campuran 3 buah berry yg segar ni..memang lazat dan penuh khsiat..sekali lagi terima kasih pada pengunjung yg sudi bertandang ke dapur yg xseberapa ni..

memang terasa segar tekak ni..trjadinya jus ni pun sbb xthu nk buat apa dgn buah mulberi yg dipetik blakang dpur tu..kebtulan tengah ranum..dpt la dlm smngkuk kecik..jdi kisar je la buat jus cmpur sikit dgn stoberi n ceri yg ada dlm pti..

Fresh Mixed Berry Juice by ilhamdapur.blogspot.com
Bahan-bahan
  • 10 biji buah mulbery
  • 5 biji buah stawberi
  • 5 biji buah beri - buah biji
  • gula secukupnya
  • susu segar secukupnya
  • ketulan ais secukupnya

Cara

1. Kisar kesemua buah bersama air (dalam 2-3 cawan) dan gula secukup rasa.

2. Tuang dalam gelas, kemudian masukkan ketulan ais dan tuang sedikit susu segar perlahan-lahan.

3. Sedia untuk dinikmati.

kbetulan msa buat juice ni buat bruschetta skli..jdi tumpang skli la posing kat sni..semoga jumpa lagi..insyaallah..segala kekurangan yg ada dgn rendah hati maz mohon maap banyk2..sesungguhnya segala kelemahan itu memang dri maz sendiri..

6 comments:

  1. Fuh...meleleh air liur tengok minuman ni kak!!! Slurppppp ;)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum sdp tu...nyaman masuk tekak....

    ReplyDelete
  3. Salam kak maz.. sedapnyer nmpk juice tu.. sungguh menyegarkan!

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum Maz

    Lamanya tak jumpa..sedap ni kalau minum waktu cuaca panas

    ReplyDelete
  5. maz..mksih atas komen semua...

    ReplyDelete