Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Wednesday, June 11, 2014

Vanilla Ice Cream With Karabeej Pistachio & Espresso

Assalamualaikum w.b.t...bertemu skli lagi...semoga kita semua sentiasa dlm rahmat dan hidayahNya...lama sngguh peram aiskrim express ni...kejadian masa bln 2 hritu lgi ni...slalunya halwa ni mkn gitu je...tpi hri tu xthu mcmana tetiba dtg ilham nk mkn cara ni...memang sdppp...halwa pistachio ni dah sememangnya teramattt lah sdppp...karabeej pistachio ni maz beli ye...kat tnet dh google jgk..tpi xjumpa yg mcm ni...jenis lain ada la...kat sni pun hnya 1 tmpat je ada halwa yg mewah dgn kcang pistachio ni...kat Saadeddin Pasrty yg sememangnya trkenal di middle east ni dgn mcm2 jenis baklavanya yg sdppp...akhir kata mohon maaf atas segala kekurangan yg ada...semoga jumpa lagi dan sama2 kita berdoa agar diberi peluang utk bertmu dgn Ramadhan ini...Insyaa Allah...
 
ni la rupe karabeej pistachio...memang slalu duk beli...ada lgi 3-4 ketoi yg beli 3 hri lepas...maz sukaa sngat halwa ni...baklava2 Saadeddin memang no.1...sdppp...dgn lemaknya.. terasa susu...xmcm baklava yg bli kat pasaraya atau tmpat lain...rsa manis je...lapisan putih tu rsanya unik sngat...sticky dan ada sdikit rsa mcm coklat nougat tu...cuma ni lembut...

Vanilla Ice-Cream With Karabeej Pistachio & Espresso by http://ilhamdapur.blogspot.com
Bahan-bahan

  • Ais-krim vanilla - yang betul2 keras
  • Karabeej pistachio - beli kat Saadeddin Pasrty
  • Espresso kosong (tanpa gula) - panas

Cara

1. Masukkan aiskrim dalam gelas atau mangkuk yang sesuai, kemudian hancurkan karabeej pistachio secukupnya.

2. Tuang espresso dan sedia untuk dinikmati.

nyaman je rasa...memang bleh buat lgii...sdpp digandingkan dgn expresso...Alhamdulillah atas segala nikmatNya...puas mkn segala baklava dan makanan arab kat sni...
 
dah buat header blog pun...bru hri ni nk update...takpe la ye...dpur xde ISO mcm ni la...

6 comments:

  1. salam maz ...tgok pun dh tau sedap..tringin nk mkn baklava..dpnye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...memang sdpp sngguh baklava pistachio ni...kita pun suka sngat dgn rsanya yg unik tu...yg ni memang xleh pos zila...wak blik msia bln lepas pun hbiss hancuss...xjdi betuk dia dh...lgipun xthn lama...susu kan...

      Delete
  2. Assalam maz
    Yummyy nikmatnya
    Sejukkk nyaman, sgt tergodaa ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam sara...betul tu...nyaman lalu ditekak ni...

      Delete
  3. tersangatttttllllahhh sedapnya cuma tgk aje.
    ni mcm nauget pistachio mekah tu ke...@ lagi sedap...?
    teringin lak nak makan....jauh la pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sdpp baklava yg stu ni...rsanya unik sngguh...lain dri baklava arab yg biasa tu...memang xleh pos fazian sbb thn lama...susu kan...lain rsanya dgn nouget bar tu...ni lgi sdpp la bgi kita...

      Delete