Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Wednesday, July 15, 2015

Selamat Menyambut Ramadhan Kareem 1436

Sayyidina Ubadah Ibn Samit berkata, Rasulullah saw mengajar kepada sahabatnya doa ini bila datangnya Ramadhan "Allahumma sallimni liramadhana, wasallim ramadhana li, wa tasallamhu minni mutaqa'bala" (Ya Allah pelihara lah aku untuk Ramadhan, pelihara lah Ramadhan ini untuk ku dan terima la dari ku).

"Allahumma innaka afuwwun karimun tuhibul afwa fa'fuanni" (Ya Allah Engkau Maha Pengampun dan Mencintai orang yang meminta ampun, maka ampuni lah aku), doa yg Rasulullah saw ajar pada Aisyah r.a jika bertemu dengan malam Lailatulqadar.

Dikesempatan ini maz ingin mengucapkan selamat menjalani ibadat puasa kepada semua pengunjung yg budiman, semoga dipertemukan kita semua dgn Ramadhan ini hingga penghujunnya, InsyaaAllah, maz juga dgn rendah hati mohon maaf atas segala kekurangan selama berblog..

Sama-sama kita perbanyakkan amal ibadat dibulan yg penuh berkat ini dengan mendekatkan diri kepada Allah Azza wa Jall, perbanyakkan membaca Al Quran, berdoa memohon keampunan dariNya dan berlindung kepadaNya dari azab api neraka. Perbanyakan zakat dan sedekah kerana sebaik-baik sedekah adalah sedekah dibulan Ramadhan dan sedekah yg sangat digalakan adalah mejamu makan mereka yg berpuasa walaupun hanya dengan segelas susu atau sekeping roti. Perbanyakkan Istighfar dan menyebut kalimah Thayyibah seperti Allahuakbar, Subhaanallah, Alhamdulillah, Laa illaha illAllah..InysaaAllah semoga bersama lagi...

3 comments:

  1. Salam Maz.Selamat menyambut bulan Ramadhan & selamat berpuasa utk Maz sekluarga

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...