Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Monday, December 14, 2015

Burger Udang (Shrimp Burger)

Assalamualaikum w.b.t 'Hasbunallah wa'nik mal wakil' (cukuplah Allah penolong bagi kami)
update yg ringkas je la mlm ni, menu terakhir sblum berangkat esk..burger expres ni buat utk alas perut mlm kelmarin, dtg idea nk buat burger udg ni sbb kat kfc ada jual combo burger udang gini..jdi tu yg buat sdrik jgk la, udang tu maz celup tepung ayam goreng je..pastu letak lettuche dgn mayo, jdi la tu deh..dikesempatan ini dgn rendah hati maz mohon maaf atas segala silap dlm setiap kata2 atau segala kekurangan yg ada selama ini, Inysaa Allah esk pagi maz sklrga akan bertolak menunaikan umrah selepas 7 tahun yg lalu buat pertama kalinya menjadi tetamu Allah mengerjakan rukun islam yg ke 5..UMRAH adalah haji kecil, ibadah umrah penghapus dosa dan kefakiran..Rasulullah saw mengerjakan umrah sebanyak 3x secara fizikalnya dan 1x semasa perjanjian Hudaibiyah, wpun tak dpt memasuki kota Mekah ketika itu, namun Rasulullah saw tetap mendapat pahala umrah..semoga jumpa lagi..

BURGER UDANG (SHRIMP BURGER) by http://ilhamdapur.blogspot.com
Bahan-bahan
  • 1 mangkuk udang saiz sederhana - buang semua kulit
  • 1 biji telur - kocok sikit
  • tepung goreng ayam berperisa secukupnya (mcm tepung kfc dll)
  • salad, mayonis, sos cili dan bun burger
Cara

1. Masukkan udang dalam telur, kemudian masukkan dalam tepung ayam (tepung tu masukkan dalam plastik bersih agar tidak bertabur), kemudian goncang biar bersalut penuh.
2. Panaskan minyak untuk mengoreng secukup, masukkan udang dan goreng hingga garing sambil dibalik agar masak sekata, angkat dan toskan.
3. belah 2 bun, letak sedikit lettuche, mayonis, sos cili dan udang secukupnya.

goreng udang tu bnyak la jgk utk anak mkn gitu saja, xde plan pon nk buat burger ni..tpi sbb malas nk kluar mkn, jdi godek je la yg mudah2..kebetulan stok udang pun ada..

2 comments:

  1. salam Maz..WAH!bestnya tgk udang yg trkeluar2 dari burget tu..ngancam sungguh!!!!

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...