Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Monday, June 28, 2010

Biskut Mazola

Assalamualaikum...main dgn ckut lgi npaknya...kita buat ni utk anak kita alisa...dia suke bskut ni...tart nenas alisa tak makan!! pelik snguh anak2 kita ni...bskut yg sdp tu pun xsuke...yg mkn tart tu cma aiman sorang je..bskut ni memang yg pling snang nk buat dan bhn2nya pun ckup simple...rspi dri Kak Lily Myresipi..kita copy dri blog lama...myr msih xleh msuk...mksih Kak Lily...mtak izin nk letak rspi kat sni plak ye...mksih pada yg sdi sngah dpur kita ni..kita memang sbuk skit..mcm2 yg nk kna buat...lgipun Ma kita ada kat umah..smlm pun dri pkul 8 pgi dah kluar umah..bawa Ma dan adik2 kita srta isteri masing2 p jejln ke nilai 3...pastu blik sngah umah adik kita kat putrajaya...mkn polut doyan!! hehe..lepas asar merayap kat alamanda plak..dkat isyak bru smpai umah..


Sumber Resipi : Kak Lily ( Myresipi )
Bahan-bahan

  • 200gm tepung gandum
  • 200gm kacang tanah-goreng tanpa minyak dan kisar halus - kita letak 250g, suka kacang lebih
  • 100 gm gula -kisar halus
  • 1 botol kecil Minyak mazola/secukupnya
  • 1 sudu kecil garam - ni kita tambah sendiri , resipi asal tak letak
  • kuning telur - untuk sapu pada biskut sebelum dibakar
Cara-cara

1. Di dalam mangkuk besar gaul sebati tepung, gula dah kacang kisar.
2. Tuangkan minyak mazola sedikit sedikit dan uli adunan hingga menjadi doh yg lembut.
3. Bentukkan doh mengikut citarasa dan susun didalam loyang yg telah di lengser dgn mentega.
4. Sapukan atasnya dgn kuning telur dan bakar didalam oven hingga masak kekuningan. - kita bakar selama 18-20 minit dgn suhu 160 C

No comments:

Post a Comment