Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Monday, March 14, 2016

Pulut Durian

Assalamualaikum w.b.t
'La ḥawla wa laquwwata illa billah' (tiada daya upaya melainkan padaNya jua la tempat berserah), semoga kita sentiasa dlm lindunganNya, Ameen
tetiba kluar pulut durian, mana dtp duruan cantik ni deh! sbnaranya gmbar ni lama sangat dh peram..beli durian masa tgh musim thun lepas lgik, biasanya klu beli durian samada mengkal atau lembik tpi xde rsa, tawar je..Alhamdulillah beli yg ni isinya cantik sungguh, tu yg buat mkn dgn pulut ni..klu mkn gitu kang xckup plak, beli sbjik kecik je sbb teringin..Inysaa Allah sampai jumpa lagi, nk kluar pergi Lulu beli barang dapur skit dan maaf atas segala yg tidak sempurna..

tgk gmbar ni terbayang betapa nikmatnya buah durian ni, dgn wangi baunya..maz dgn suami memang suka durian..

PULUT DURIAN by http://ilhamdapur.blogspot.com
Bahan-bahan
  • nasi pulut - masak beras pulut macam biasa (maz tanak je, kalau nak kukus pun boleh)
  • santan secukupnya (kisar kelapa dengan air panas) + sedikit garam
  • durian secukupnya
  • gula secukupnya
Cara : Dalam mangkuk letak nasi pulut bersama santan, 1-2 sudu besar gula dan beberapa ulas buah durian.

ni ler rupe durian kat sni..pecah2 tu biasa je, buah pon dh rosak..isinya tawar wpun lembik sbb buah yg dtg belum masak, masih muda..klu yg hijau keras plak..

teringin nk mkn durian crepe, tpi duk pendam je la sbb durian xde! memang happy sangat bila beli durian kat sni dpt yg isinya kuning, masak dan manis elok..bukan senang nk dpt masak yg mcm ni..

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...