Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Wednesday, March 25, 2015

Puyuh Goreng Daun Kari

Assalamualaikum w.b.t..'Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akhbar'..tepek puyuh ni la skejap...beli 2 minggu lepas msa prgi bli barang dapur...sebenarnya nk amik ayam...tpi dicapainya  puyuh ni...sepaket ada 6 ekor...bleh la 2x goreng...senang keje dan sedap meratah goreng je...afiq pun dah pandai mkn puyuh ni...asalnya nk goreng kunyit biasa je...pastu tgk daun kari kat tepi sink tu dh mula nk hitam...sayang plak klu trbuang gtu je...dlm hati duk ckp sorang...buat goreng dgn puyuh ni la...tu yg kupas bawang sbgai bahan tambahannya...sedappp plakk rupenya...terima kasih sekli lagi pada yg sudi singgah dpur kecik ni...semoga ada yg dpt dimanafaat bersama...mohon maaf atas segala khilaf dan Inysaa Allah semoga bersama lgi...

Puyuh Goreng Daun Kari by http://ilhamdapur.blogspot.com
Bahan-bahan
  • 3 ekor burung puyuh - kerat 4
  • 5 ulas bawang merah
  • 2 ulas bawang putih
  • 1-2 inci kunyit hidup
  • 2 tangkai daun kari
  • garam secukup rasa @ serbuk pati ayam
  • minyak untuk menggoreng secukupnya
Cara

1. Cuci bersih puyuh dan toskan.
2. Tumbuk lumat semua bahan kecuali 2 bahan terakhir.
3. Gaul puyuh dengan bahan tumbuk, garam secukup rasa dan daun kari.
4. Panaskan minyak secukupnya, kalau nak perap dulu sekejap pun boleh sebelum goreng.
5. Goreng seperti biasa bersama dengan daun kari, boleh la dihidang bersama nasi putih.

xde lauk lain pun takpe dh...tuang kicap pun jdi dh ni kan...meratah pun sedappp...

2 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...