Ya Allah..sesungguhnya padaMu aku berserah..

'Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan..kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya'...

Monday, December 6, 2010

Roti Jala

Assalamualaikum..pas klim kripap meh mnjala plak..dh lama jgk rsanya xmain jala2 ni..sbnarnya kripap tu kita buat 2 hri lepas..kue ptg sabtu..ni plak wak utk bkpes..kbtulan ada msak dalca kmben..saja buat bnyk..jdi layan je la nga rti jla ni..yg dlu2 leh tgk kat SINI..ada skli pic cra kita mnjala..kat SINI pun ada jgk skli nga btol yg kita gna utk buat rti jala ni..rspi sama je dgn rspi yg duk buat sblum2 ni..rspi dri Tulip Myresipi..mksih Tulip..

suke nga wrna ijau..

kita buat 1/2 rspi je..sibaik ada jgk kuali yg leh gna utk mnjala ni..

Roti Jala
Bahan-bahan ( 4 org )

  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 cawang air
  • 5 sb susu tepung
  • 1 biji telur
  • beberapa titik pewarna kuning - maz guna sedikit pandan paste dan warna kuning
  • 1 st garam

Cara-cara

1.Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati.

2.Perap dalam 1/2 jam. Sediakan kuali & acuan roti jala untuk menjala di atas kuali leper. (maz perap 10 min je)

3.Jala dengan api perlahan lebih kurang seminit. Boleh dimakan dengan kari ayam.

8 comments:

  1. salam maal hijrah..maz

    Wow..terpegun lyza tgk roti jala kt cni..cantekkk..mesti cuba ni..

    ReplyDelete
  2. Cantiklah jalanya. Mana boleh saya dapat acuanya.?

    ReplyDelete
  3. Wahhhh I simply loved ur roti jala kak. The net looks so perfectly done! Any tips??? ;)

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Wah rajinnya menjala n jalanya pun cantik belaka....

    ReplyDelete
  5. salam kak...cantik sgt roti jala akak. Suke2

    ReplyDelete
  6. salam maalhijrah buat maz di bah dulu baru ujan..hehe BAHRAIN.. ini kala bendera negeri kak ilah ni canteekkk...

    ReplyDelete
  7. salam maal hijrah wat maz n family.....wah cantik la maz menjala....sayang lak nk makan...heheheh...nengok je pun dh kenyang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...